Ne postoji druga šansa za prvi utisak. Kada upoznajete neku osobu, bez obzira da li je u pitanju razgovor za posao, poslovno pregovaranje, upoznavanje sa kolegama i koleginicama, prvi utisak je od presudnog značaja i formira se u prvom minutu. Danas se dosta piše o ulozi i značaju neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju. Međutim, ono što mnogi zaborave da vam kažu jeste da je NIKADA ne tumačite izvan konteksta. Ako je tumačite mimo konteksta na dobrom ste putu da napravite greške u tumačenju, a neke vas mogu koštati posla ili opstanka kompanije. U poslovnim situacijama reči su te koje su očiglednije i kojima prvobitno ubeđujete. Govor tela je manje očigledan, ali igra ključnu ulogu u tumačenju toga šta misli druga strana. Vaši gestovi i pokreti mogu ohrabriti klijente da vam veruju, ukazati kolegama da se (ne)slažete sa njihovim stavovima, naglasiti određene delove vaše prezentacije…
U nastavku možete pogledati zanimljivu Gengo Infografiku koja ilustruje značaj govora tela u različitim poslovnim situacijama. Takođe, imate i objašnjenja kako da se ponašate u tim situacijama ako želite uspešan ishod. Naravno, ne zaboravite da se navedeno ne može primeniti u istim poslovnim situacijama različitih kultura.
Tekst je originalno objavljen na prethodnoj adresi bloga PRototip.
Odlično i pregledno, hvala.
I hvala Negoslavi što je proširila.