Događaji i medijska pažnja

0
comments

picjumbo.com_HNCK8910

Industrija organizovanja događaja je u poslednjih par godina u našoj zemlji doživela popriličan razvoj. Rastući broj događaja je uslovio potrebu za kreativnijim pristupom i načinom komuniciranja s novinarima. Postojeće stanje je samo istaklo važnost stvaranja ekskluzivnog sadržaja, targetiranja odgovarajućih medija i dugoročno sagledavanje potencijalne saradnje i građenja odnosa s medijima. Današnjica ukazuje da nije suština u što većem broju novinara i fotografa koje ćete pozvati na vaš događaj, već je novinarov uticaj i mogućnost dosezanja ciljnih grupa bitnih za vaš događaj je ono što se računa. Javnost je ključna za širenje poruke vašeg događaja, a ovo su sugestije kako da dosegnete adekvatnu medijsku pokrivenost:

– Predstavnici medijskih kuća koje zovete su često veoma zauzeti i nemaju uvek vremena da pronađu sve neophodne detalje o događajima koje posećuju, tako da je vaš zadatak da im obezbedite adekvatan materijal ukoliko želite da izveste o vašem događaju na adekvatan način. Pre događaja ih obavestite o programu, ključnim govornicima/učesnicima, porukama i veoma važnim činjenicama o događaju, kako bi se adekvatno pripremili i propratili događaj. Potrudite se da im boravak na vašem događaju bude prijatan.

– Prisustvo velikog broja novinara na događaju ne znači nužno bolju pokrivenost događaja. Nije sav publicitet dobar publicitet. Nekada ćete više postići prosleđivanjem informacija uticajnim ljudima koji pripadaju ciljnim grupama koje targetirate. Takav pristup vam može stvoriti „must-have buzz“ koji tražite.

– Organizatori događaja ulažu dosta u dekoraciju dešavanja, jer dekor, rekviziti, aktivnosti i interakcija posetilaca su potencijalni katalizatori donošenja odluke da se šeruju informacije i sadržaji na društvenim mrežama sa viralnim potencijalom. Ovo je najekonomičniji način širenja poruke vašeg događaja, koji će podržati novinari, foto reporteri i posetioci. Ne zaboravite da slika vredi kao hiljadu reči i budućnost leži u vizuelnim sadržajima.

– Najčešća greška koja se dešava tokom realizacije događaja je da fotografa vašeg događaja ostavite bez neophodnih instrukcija šta želite da bude fotografisano. Ne zaboravite da ono što je vama bitno, nije nužno bitno i tom umetniku. Događaj svakako sagledavate iz drugačijih uglova. Nekada dobre rezultate daje obezbeđivanje instruiranog PR asistenta fotografu, koji mu može ukazati koga i šta je neophodno fotografisati. Četvoro očiju je uvek bolje od dvoje.

– Pokrivenost događaja nakon održavanja jedan je od vaših glavnih prioriteta. Da biste to postigli morate imati adekvatnu kampanju pre događaja, jer ona vam može produžiti vek trajanja manifestacije u svakom pogledu (od prodaje ulaznica, broja posetilaca, zainteresovanih sponzora…). Ne pravite opšteprisutnu grešku komuniciranja sa publikom neposredno pred, za vreme i neposredno nakon događaja i ne ostavljajte prazan hod između dva velika događaja. Koštaće opstanka vaš događaj.

Da biste privukli ekskluzivnu grupu novinara, foto reportera, blogera i ostalih uticajnih ljudi, morate poraditi i na svojoj reputaciji u smislu kreiranja i distribucije kvalitetnog sadržaja.

*Tekst prvobitno objavljen u Biltenu DSOJ-a.

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>