Karijera u oblasti planiranja i organizovanja događaja može biti veoma profitabilna, ali kako da znate da je to pravi biznis za vas? Pronašli ste obilje informacija na internetu i u knjigama o pokretanju ovog biznisa, ali se i dalje osećate nesigurnim i sumnjičavim. U nastavku teksta navedene su smernice i pitanja koja vam mogu pomoći da donesete pravu odluku.
Da li imate iskustva u planiranju i organizaciji događaja? Ako nemate da li biste bili spremni da uložite vreme u sticanje odgovarajućih znanja i veština?
Ako planirate da postanete samostalni organizator događaja svako iskustvo u ovoj oblasti je veoma korisno. Takođe, za one koji nemaju iskustva to nije razlog da se obeshrabre i odustanu. Njima su potrebni volja, napor i vreme da savladaju i usvoje odgovarajuća znanja i steknu adekvatne veštine. U tome im mogu pomoći seminari i kursevi u oblasti planiranja i organizacije događaja.
Da li ste veoma motivisani da ostvarite postavljene ciljeve?
Pokretanje biznisa može biti uzbudljiv posao, ali ne zaboravite da je istovremeno i veoma težak posao. Oni koji žele da se probiju i pobede u nemilosrdnoj tržišnoj utakmici moraju znati da uspeh podrazumeva adekvatnu motivisanost i fokusiranost na postizanje cilja. Jeste li definisali i zapisali vaše ciljeve? Da li ti ciljevi uključuju nagrade koje će vam pomoći da ostanete motivisani u radu? Za neke je najveća nagrada priznanje u radu od strane klijenata i dobra reputacija, dok je za druge najbitnija nagrada finansijske prirode.
Ovo pitanje će vam omogućiti da definišete šta je to što vas zaista motiviše u radu. Ostvareni ciljevi, novi klijenti, pozitivan fidbek, planiranje prvog velikog događaja i ostale pozitivne stvari koje vam se u toku rada dogode, omogućiće vam da istrajete kad naiđu “prepreke” u razvoju vašeg biznisa.
Da li ste spremni da gradite i razvijate vašu profesionalnu mrežu?
Jeste li razmišljali o tome da ako želite da budete uspešni u organizovanju događaja, da morate razviti jaku mrežu saradnika, dobavljača i poslovnih partnera? Vaš uspeh će zavisiti i od volje klijenata da vas preporuče drugima. Možda ćete obavljati lavovski posao, ali je veoma važno da znate ko vam može pomoći u razvoju vašeg biznisa. Zbog toga morate razvijati i učvršćivati privatne i poslovne kontakte. Ukoliko već imate razvijenu mrežu ovih kontakata, onda je to još jedan plus na putu ka odluci da je organizovanje događaja pravi biznis za vas.
Da li ste spremni da naučite kako da upravljate vašim biznisom?
Ne započinju svi biznis znajući kako da održe poslovanje. Mogu imati proizvod ili uslugu koju su drugi voljni da plate, ali ako ne znaju da vode posao, tako da je održiv, neće dugo u njemu opstati. Da li ste spremni da steknete znanja u oblasti upravljanja vremenom, finansijama i pisanju ugovora? Vidite li sebe kao pregovarača sa prodavcima, kontrolora troškova i nekoga ko svoje račune plaća na vreme?
Ukoliko je vaš odgovor na ovo pitanje pozitivan, onda ste na dobrom putu da se ostvarite u ovom biznisu, dok za one koji samo vole da planiraju žurke i da detalje biznisa prepuste drugom imaju dve opcije: da se zaposle u nekoj agenciji koja se bavi organizovanjem specijalnih događaja ili da zaposle nekog ko će voditi posao za njih. Pre nego li izaberete ovu drugu opciju, imajte na umu da je važno da kao vlasnik kapitala morate znati šta se dešava sa vašim teško zarađenim novcem. Bolje je uložiti u edukaciju i naučiti osnove menadžerske veštine kako biste zaštitili ono što ste teško stekli.
Da li ste u stanju da plaćate račune dok vaš posao ne zaživi?
Veliki broj malih preduzetnika propadne zbog toga što nisu razvili plan plaćanja računa dok novac ne počne da pristiže. Bez ozbira da li radite još negde, bitno je da znate da morate imati dovoljno prihoda kako biste omogućili svom poslu da se razvija i raste. Ako ste počeli sa planiranjem finansijske održivosti vašeg poslovanja onda ste još korak bliže odluci da uplovite u vode planiranja i organizovanja događaja.
Kakvu god odluku da donesete verujem da će biti ona prava. Za one koji odluče da krenu stopama ovog popularnog zanimanja čestitam, drugima želim da se ostvare u nekoj drugoj sferi biznisa koja će razviti njihove potencijale.
Ostavite odgovor