Kultura je ključni element održive ekonomije

0
comments

aprotic1

Aleksandar Protić je federalni savetnik Francuske UNESCO Federacije i direktor memorijalnog projekta Tesla na Univerzitetu Sorbona. Naredne nedelje na ProEvents konferenciji održaće predavanje „Kako do profita kroz organizaciju kulturnih događaja?“

1. Možete li nam reći nešto više o sebi, svojoj dosadašnjoj karijeri i kako ste dospeli na poziciju federalnog savetnika Francuske Federacije za UNESCO?

Posle osnovne škole i gimnazije završene u Beogradu, studirao sam na Sorboni i usavršavao se u nekoliko država u oblasti komunikacije, upravljanja projektima i diplomatije. Paralelno, dvadesetak godina sam posvećen edukaciji, miru i održivosti. Ljubav i posvećenost idealima Uneska inspirisali su moj rad kroz UNESCO klub Univerziteta Sorbona, rad koji je bio zapažen i omiljen u Francuskoj i koji me je doveo na čelo svih omladinskih projekata Francuske Federacije za UNESCO. Zatim su te aktivnosti, zajedno sa iskustvom stečenim u delegaciji Srbije pri Unesku, i učešćem u nekoliko međunarodnih UNESCO projekata, rezultirale izborom u Federalni savet.

AP2

2. Vodili ste projekte i držali predavanja na elitnim univerzitetima i institucijama. Koji su najčešći izazovi sa kojima ste se suočavali u svom radu?

Svaki izazov je najpre vezan za nas same, i postavlja pitanje naše inspiracije, motivacije i posvećenosti u svemu što radimo. Ukoliko stalno upoznajemo i preispitujemo sebe, istovremeno razvijajući odnos prema drugima, prosperiramo. Izazov nastaje kada mi ili ljudi na koje smo upućeni žive u neskladu sa svojim mislima, rečima i delima i to su životne prilike da postanemo bolji i kreativniji.

3. U Srbiji važi mišljenje da od kulturnih događaja nema nekog naročitog profita. Da li je to zaista tako ili…? Postoje li i koji su pozitivni primeri u svetu?

Ta percepcija neisplativosti kulture bila je dominantna širom sveta dok se nije dokazalo suprotno i pre oko dvadeset godina svetski ekonomski centri označili su kulturu kao ključni element održive ekonomije. Tako Forbes ili Harvard Business Review neretko pišu o zavisnosti ekonomije od kulture. Samo jedan od poznatijih francuskih muzeja poseti 9.5 miliona ljudi godišnje zbog originalnih kolekcija ali takođe zbog odlično organizovanih kulturnih događaja. Ako primetimo da ulaznica u ovaj muzej košta 15 evra, pomislili bi da kultura može da bude i unosan posao.

4. Vaš savet mladima koji žele da organizuju kulturne događaje je…

Da dođu na ProEvents konferenciju i saznaju kako da to efikasno i svrsishodno rade.

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>