O priči, pričanju i prenošenju željene poruke događaja

0
comments

Spark me 2015

Prošlogodišnja Spark.me konferencija mi je bila veoma zanimljiva za pisanje sa aspekta storytellinga. Ni ove godine neću zaobići tu oblast, samo ću promeniti ugao posmatranja. Svi znamo da organizatori nekog događaja teže ka tome da svojim posetiocima omoguće da na što lakši način dođu do neophodnih informacija o događaju, govornicima, lokaciji i ostalim propratnim aktivnostim. Međutim, kao što je važno da dostave informacije, važno je da priču događaja ispričaju na adekvatan način.

Storytelling je moćno oružje ili alat, u zavisnosti od toga sa kog aspekta ga posmatramo, koji pravilnom upotrebom omogućava da posetioci budu naklonjeni vašem događaju, da osete potrebu da se povežu sa pričom i da prisustvuju istom. Ako uzmemo u obzir da svaki dan traje 24h i da je to okvir koji ne možemo menjati, a da je sve veći broj dobro osmišljenih npr. konferencija, onda shvatate koliko je teško izboriti se sa konkurentima za pažnju i resurse posetilaca. Takođe, shvatate i koliko je važno dobro osmisliti, dizajnirati i ispričati priču na adekvatan način. U nastavku su elementi koji se moraju ispoštovati, ako želite da vaš događaj ispriča svoju priču na pravi način i prenese željenu poruku. To su karakteristike koje sam uočila kod organizacionog tima Spark.me konferencije, a koje su važne ukoliko želite da vaš događaj ispriča svoju priču na zanimljiv način:

Vaša publika je super heroj vaše priče. Svaki organizator zna da je suština i trik uspešnog događaja da publika oseti i doživi priču događaja, a ne samo da je vi kao organizator ispričate. Prepuštanjem sveta reči (pripovedanja) stavljate ih u aktivnu poziciju i dajete do znanja da su vam zaista važni. Ogroman je broj događaja na kojima se sve radi po difoltu, tako da se na njima osetite kao da ste u mehaničarskom servisu, a ne da ste na događaju. Događaji bez duše, bez onog da izazovu kod vaše publike „wow ekefat“, neće još dugo opstajati, jer će ih neispunjeni zahtevi publike eliminisati. Spark.me je jedan od primera kako događaj treba da bude vodič posetiocima, da na njemu nešto nauče, zabave se i povežu sa ljudima iz digitalne industrije. Ovde bih mogla reći da su i blogeri bitan element. Oni su takođe vaši posetioci. Kvalitetnom pričom o vašem događaju usmerićete ih da amplifikuju efekat vaše priče.

Udahnite život vašem događaju. Koliko je događaja na kojima ste bili, a da ste ih doživeli kao jedan od mnogih, da ste jedva čekali da se završe i da ste tokom njih razmišljali o tome šta ćete raditi nakon njihovog završetka, umesto da budete skoncentrisani na samo dešavanje? Bez adrenalina nema ni otkucaja srca vašeg događaja. Priča svakog događaja se može predstaviti Gausovom krivom, a što se događaja tiče, paralela je iskustvo posetilaca. Kvalitetan program Spark.me konferencije je odličan pokazatelj kako se kreira željeno iskustvo posetilaca i kako se na zdravim osnovama brendira jedna konferencija.

Photo by Igor Milić

Photo by Igor Milić

Neka vaši vidici budu širi od vremenskog trajanja događaja. Storytelling nije nešto što bi trebalo da bude aktuelno samo kada krenete sa kampanjom pred događaj. Vaša priča mora imati kontinuitet, ako želite da vam publika ostane verna, odnosno da vam posveti pažnju. Bez konstantnog pričanja priče o vašem događaju (samo različitog intenziteta), pre i nakon samog dešavanja, imaćete situaciju da vaš događaj zvuči i deluje kao jedno poglavlje priče, a niko ne voli da pročita ili ispriča samo jedno poglavlje, nego celu priču. Kako bi priča zvučala celovito ona mora da prožima svaki segment događaja. Ovde dolazi do izražaja koliko je značajno aktivno učešće publike ne samo na događaju, već i kao deo priče događaja. Od toga koliko ste kreativni zavisi da li će vaši posetioci moći da osete deo magije događaja mnogo pre nego li ga posete.

Vizualizacija priče. Infografici, fotografije, animacije i filmovi, kao deo video sadržaja vašeg događaja, su nešto bez čega ne možete govoriti o kvalitetnom događaju. Vizuelni identitet i sadržaj daju jasniji uvid u priču i poruku koju želite da prenesete. Nezaobilazan kanal distribuiranja ovog sadržaja su društvene mreže, a ono što mi se dopada kod Spark.me ekipe je što u korak prate trendove u ovoj oblasti i mogla bih reći da u pojedinim segmentima neke i kreiraju na regionalnom nivou.

Pogled iznutra ili budite brutalno iskreni prema sebi. Na internetu možete pronaći dosta saveta, alata i metoda kako da na pravilan način ispričate priču o vašem događaju. Izazov je da priča koju ste osmislili rezonira sa DNK vašeg događaja. To je ono što će dati vašim posetiocima nešto sa čim se mogu povezati, što će kreirati njihovu lojalnost i veru u vaš događaj. Kada ste na početku priče definišite prvo koja je to velika ideja koju želite da iskomunicirate i koja je ideja srž vašeg događaja i priče koju ćete oko njega graditi. Budite beskompromisni kada je reč o kvalitetu ideje, priče i ljudi koji su deo nje. Jasna i čista vizija je ono što će vam olakšati pričanje željene priče. Ljudi koje primate u vaš tim su oni koji pričaju vašu priču, koji su deo kompletne priče događaja. Vodite računa o tome da oni zaista žive ideju koju zajednički zastupate. Ako oni ne veruju u ono o čemu govore, kako mislite da će publika verovati i osetiti magiju te priče?! Spark.me tim je sjajan primer kako se zastupa i živi priča koju predstavljaju. To je tim koji biste želeli da upoznate, jer su ogromna riznica znanja i entuzijazma kako se organizuje uspešan događaj.

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>