Nikola Vučićević je kreativna, radoznala i multidisciplinarna osoba koja u svemu vidi priliku za biznis i lični razvoj. Skoro čitavu deceniju radi u oblasti organizovanja venčanja, a u proteklih godinu dana spojio je ovu oblast sa IT sferom razvijajući jedan od svojih startapa Brides2Bride. Odgovore na pitanja o značaju i karakteristikama profesionalnog organizatora venčanja, pozitivnim i negativnim stranama ove profesije i stanju ove oblasti na tržištu možete pronaći u nastavku.
1. Dugi niz godina ste prisutni u sferi organizacije venčanja. Kako je cela priča počela?
Celokupna priča je počela pre nekih osam godina, znači 2006. godine. U tom periodu sam saznao za vest da je postojao sajt gde je dečko za dan prodao milion piksela, praktično jedan piksel za 1$, preko noći je postao milioner. Tada sam počeo da razmišljam kako ja mogu da pokrenem neki biznis koji će mi omogućiti da steknem finansijsku stabilnost, a da pri tom bude zanimljiv i drugima. Došao sam na ideju da bi to mogla biti venčanja, jer za to dešavanje izdvaja dosta novca, a pored toga ta oblast je kod nas u tom periodu bila tržišno nepokrivena. Tu sam video svoju priliku da pokrenem nešto, a da nemam jaku konkurenciju. Nakon odluke usledilo je kreiranje sajta „Sve za venčanja“. Ovim poslom sam se bavio uporedo sa IT oblašću, koja me takođe zanima, da bih prvu investiciju iz Investicionog fonda uložio u priču da napravimo restoran gde se mogu organizovati venčanja, a gde bi ljudi na jednom mestu dobili sve ono što je neophodno na jednom venčanju. Bez obzira što nisam imao iskustva, dosta sam učio, dosta i rizikovao i došao do toga da iza sebe imam preko 300 organizovanih venčanja.
2. Kao orgnizator, koje venčanje ćeš pamtiti kao najspektakularnije i ono koje se izdvojilo od ostalih?
Svako venčanje je na neki način spektakularno i posebno. Doduše, postoji jedno koje ću svakako pamtiti i koje je bilo veoma teško organizovati. Prilikom organizovanja tog venčanja sve je bilo u redu, do dva dana pred venčanje, kada nam je vlasnik mesta gde je trebalo održati venčanje javio da će se tu održati koncert koji on ne može da pomera i da nije u mogućnosti da nam iznajmi prostor. S obzirom na to da je krizna situacja bila na delu i da su mladenci bukvalno doživeli nervni slom, nisam situaciju prepustio slučaju. Za nešto više od 24h uspeo sam da angažujem celokupnu ekipu ljudi koji su mi pomogli da na drugoj lokaciji opremimo i organizujemo sve što je neophodno kako bi se venčanje održalo. Naravno, sve je prošlo u najboljem redu.
3. Sa kakvim teškoćama se suočavaju današnji organizatori venčanja?
Jedan od izazova sa kojima se organizatori suočavaju je nerazumevanje firmi sa kojima se sarađuje (restorani, saloni venčanica, zlatare, poslastičarnice…) koja je zapravo uloga planera venčanja. Umesto da u njima vide saradnika i posrednika koji im može pomoći da dobiju dosta novih klijenata i da razviju svoj biznis, dešava se da ih gledaju kao smetnju. Takođe, u većini slučajeva su zatvoreni za saradnju, kao i za promene koje sa sobom tržište nosi. Kao što rekoh na organizatore venčanja gledaju kao na pretnju, a ne kao na šansu za razvoj. Većina tih ljudi su tehnološki nepismeni, posluju prema principima koji su važili krajem prošlog veka. Sreća u nesreći je da ih polako gazi sposobna konkurencija, ali to nije bilo tako kada sam ja ušao u ovu sferu poslovanja. Stvari se polako menjaju i neumoljivost tržišta će omogućiti opstanak samo onih koji prihvataju promene, koji se razvijaju i sarađuju.
4. Venčanja ne organizujete sami, već iza cele priče stoji tim ljudi. Koliko je izazovno upravljati timom u ovoj oblasti?
Nemam tim koji je istog sastava za svako venčanje. Na primer, imam cvećaru sa kojom sarađujem i koja angažuje devojke zadužene za dekorisanje… Indirektno gledano postoji tim saradnika, ali se svako od njih angažuje po potrebi. Treba imati na umu da su svi ti saradnici ljudi različitih mentaliteta, shvatanja, sredina iz kojih potiču… nije lako raditi sa svima, a da opet svi budu zadovoljni. Potrebno je dosta rada, truda i smirenosti da bi se sve iskoordinisalo kako treba i da klijenti (mladenci) na kraju budu zadovoljni pruženom uslugom.
5. Šta biste posavetovali buduće mlade/mladoženje, zašto bi trebali da se odluče za profesionalnu organizaciju ovog bitnog događaja u njihovom životu?
Organizator venčanja nije za svaki par. Dešavalo mi se da kad par dođe sa željom da me angažuje da organizujem njihovo venčanje, kroz priču shvatim da to nije za njih. Mladoženje su više u toj priči sporedni likovi, u odnosu na mlade koje mahom organizaciju preuzimaju na sebe. Dešavalo mi se da se pojave buduće mlade koje su u tolikoj meri kontrolorke da ne prihvataju nikakvo mešanje i sugestije sa strane, koje imaju neki svoj pravac i ne žele da sarađuju. Takvim parovima sam morao da pojašnjavam da im usluge organizatora venčanja nisu potrebne.
Profesionalna organizacija venčanja je za one parove koji ne žele da se muče oko organizacionih aspekata ovog događaja, za one koji žele da izbegnu dodatni stres i koji žele da uštede vreme. Pripreme za ovako bitan događaj u životu bi trebale da budu nešto veoma lepo, što se pamti čitavog života, ali u Srbiji zbog neprofesionalnog poslovanja većine firmi čije su usluge i proizvodi neophodni za jedno venčanje , a koje sam spomenuo ranije u razgovoru, to nije tako. Mladenci koji samostalno organizuju moraju dodatno da strahuju da li će dobiti plaćeno, da li će imati sreće da ih ne prevare i sl. Osim toga na sam dan venčanja dešava se da dođe do nepredviđenih događaja, npr. da se pocepa venčanica, da padne torta, ozvučenje ne funkcioniše kako je planirano, stolovi nisu namešteni kako je dogovoreno, raspored sedenja gostiju je neadekvatan… Da bi se sve to izbeglo, tu su profesionalni organizatori venčanja. Oni su zaduženi i odgovorni za to da sve bude spremno do dana venčanja i da na samom venčanju sve što je isplanirano bude realizovano u skladu sa željama mladenaca.
6. Kakvi su trendovi u organizaciji venčanja za 2015. godinu?
Ove godine akcenat u ovoj oblasti je bio na dekoraciji. Taj trend će pratiti i 2015. godinu. Ono što je kod nas sada popularno na Zapadu je bilo veoma popularno pre par godina, tako da malo kaskamo za globalnim trendovima. Što se trendova tiče trenutno su veoma popularna venčanja na otvorenom.
7. Da li ste do sada organizovali kulturološki drugačija venčanja?
Naravno. U toku je organizovanje jednog. Osim naših građana, imamo i klijente iz inostranstva koji žele da se venčanje obavi u našoj zemlji. Ovakva venčanja su, za razliku od naših klasičnih, dodatni izazov, jer morate do detalja da upoznate kulturu, a naročito običaje sredine kojoj pripadaju mladenci.
8. Osim što organizujete venčanja, imate i startap Brides2Bride. Možete li nam reći nešto više o njemu?
Uporedo sa razvojem poslovanja u sferi organizacije venčanja, radio sam i u IT sferi. Od srednje škole pored redovnog posla, radio sam i u IT oblasti, da bi negde oko 2010. godine IT postao moja primarna preokupacija. U toku višegodišnjeg rada kao organizator venčanja bio sam u prilici da pratim sa kakvim se problemima susreću devojke koje nisu angažovale profesionalne organizatore (nedostatak proverenih informacija gde se mogu pronaći željene usluge ili proizvodi, nedostatak adekvatne pomoći u toku organizacije događaja…). Proučavajući tržište shvatio sam da ne postoji softver koji bi budućim mladama pomogao u planiranju venčanja. Ideja mog startapa je da na portalu Brides2Bride buduće mlade dobiju pomoć, savete, podršku, informacije u pravom trenutku od onih žena koje su samostalno organizovale svoja venčanja. Naravno buduće mlade će putem ovog portala moći da angažuju i profesionalne organizatore, ako to žele. Smatramo da su profesionalni organizatori bitna karika u ovom procesu, tako da smo i njih uključili u celu priču. Ovaj startap je pokrenut pre nešto više od godinu dana i dobio je grant Fonda za inovacionu delatnost u vrednosti od 90.000€, kako bi se ovaj softver adekvatno razvijao. U pregovorima smo i za neke nove investicije, razvijamo nove dodatne aplikacije, ali o tome nešto više u narednim mesecima. Najvažnije je to da nam je cilj globalno tržište i da želimo da unesemo nove trendove kad je u pitanju organizacija venčanja.
9. Koje karakteristike, veštine i znanja bi trebala da poseduje osoba koja želi da se bavi organizacijom venčanja?
Na prvom mestu mora da bude na ti sa multitaskingom, da istovremeno razmišlja o više stvari koje treba da rešava uporedo. Zatim da je smirena i u najgorim situacijama (a njih i te kako ima prilikom organizovanja ovako emotivnog i ličnog čina u životu svakog čoveka), da bude dobar krizni menadžer (da za svaku potencijalnu krizu ima već unapred spremljen plan rešavanja problema), da je komunikativna, pozitvna i da uliva poverenje paru čije venčanje organizuje, da poseduje određena znanja u oblasti planiranja i organizacije događaja…
Ostavite odgovor