Razvoj industrije organizacije događaja je u proteklih par godina očigledan i rapidan. Kao što je svojevremeno PR industriju zahvatio talas opšte imigracije i porasta broja ljudi koji su se bavili odnosima s javnošću, takva sudbina je zadesila i industriju organizacije događaja. U ogromnoj ponudi osoba koje rade organizaciju događaja izdvojio se jedan dvojac, koji mi je svojim nastupom i komunikacijom na društvenim mrežama privukao pažnju, da sam poželela da saznam nešto više o njima. Oni su Nikola Milović i Jelena Đaković, organizatori događaja u hotelu Square Nine.
1. Kako je nastao vaš tim za organizovanje događaja u sklopu hotela Square Nine i kako je svako od vas dvoje ušao u priču organizacije događaja?
JELENA: Dogodilo se spontano. Ja sam završila kostimografiju, počela da se bavim marketingom, a kroz marketing ušla u hotelijerstvo, gde sam pronašla veliku ljubav u planiranju i organizaciji događaja. To je divan posao, koji mora da se radi sa mnogo želje i posvećenosti da svaki detalj bude savršen.
NIKOLA: Shodno mom dosadašnjem iskustvu rada u beogradskim hotelima, mogu slobodno reći da je kruna personalizovanog pristupa, individualne usluge upravo moj ulazak u Square Nine hotel i priključivanje Sales & Marketing timu, koji već godinu dana realizuje i mašta najkreativnija rešenja kako bi naši klijenti imali najbolje moguće iskustvo. To je kriterijum i cilj kojim se svakodnevno rukovodimo.
Lično sam kroz iskustva na pozicijama sektora marketinga i prodaje, u IN hotelu i hotelu Moskva, dobio priliku da stičem znanje u poljima organizacije svih većih dešavanja koja su se u proteklih 8 godina zbila u našoj prestonici. Biti deo tima Square Nine hotela je prilika da se to znanje usavrši u potpunosti, da se komunikacija i odnos sa klijentima podigne na viši nivo za domaće prostore.
2. Organizujete različite događaje u sklopu hotela u kojem radite. Koji vam je ostao u lepom sećanju i zašto?
JELENA: Meni je svaki u lepom sećanju i svakog se sećam. Kada zaista date sve od sebe da za nekoga osmislite nešto drugačije od standardnog, po njihovom ukusu i u skladu sa njihovim željama i polako gledate kako ta bajka postaje stvarnost – uživate u svakom trenutku tog procesa.
NIKOLA: Svakom događaju pristupamo sa potpuno istom posvećenošću, kako bismo opravdali nivo usluge i ostvarili kontinuirani kvalitet koji je naš prioritet. Svakako je zadovoljstvo biti deo organizacije prezentacije novog proizvoda koji ulazi na tržište, planirati sa klijentom korporativnu proslavu, prirediti čajanku ili „baby shower“ za manji krug ljudi, ali meni lično je najveće zadovoljstvo biti tu za početak jedne nove stepenice u životu, za stupanje u brak dvoje ljudi. Možda zato što priprema traje preko godinu dana unapred, možda zato što organizacija zahteva najdetaljniji plan i program ili što se kroz taj proces vežete za klijente do te mere da ostvarujete prijateljstva za život kroz nezaboravne trenutke slavlja i atmosfere na njihovom venčanju.
3. Da li svaki događaj koji se organizuje u hotelu Square Nine organizujete vi ili je moguće da i drugi organizatori događaja zakupe salu i organizuju događaje (konferncije, seminare, koktele, venčanja…)?
NIKOLA: Najveći deo događaja je u našoj organizaciji, ali je svakako moguća i saradnja sa drugim organizatorima. Vrlo lepo sarađujemo sa agencijama koje se bave ovim segmentom, kada je u pitanju produkcija događaja i instaliranje AV opreme. Takođe, izdajemo jedan od željenih prostora, ali svakako se sa našim timom realizuje svaka priča na ovu temu.
4. Ketering je jedan od najvažnijih elemenata svakog događaja. O čemu tokom događaja posetioci najviše vode računa, na šta obraćaju pažnju, a na šta vas dvoje kao organizatori događaja i predstavnici jednog luksuznog hotela?
JELENA: Svaki gost, klijent ili par je drugačiji. Nekima je najvažnije da hrana bude perfektna, od oblika i boje svakog kanapea, do teksture i ukusa, nekima da budu sigurni da će svega biti dovoljno, ili da znaju da će biti dovoljno izbora za svakoga, dok je drugima to najmanje bitna stavka u procesu planiranja. Mi smo tu da se pobrinemo da sve uvek bude savršeno i da obratimo pažnju na one stvari na koje naručilac događaj možda i ne bi. Sa druge strane, tu smo da sprovedemo u delo svaku ideju, želju i zamisao koju klijent ima.
Meni je važno da hrana bude adekvatna za vrstu događaja, da je idealne temperature u trenutku kada se servira i konzumira, da je prezentacija uklopljena u temu dešavanja i da sve zajedno izgleda primamljivo i neodoljivo.
NIKOLA: Kvalitet namirnica, kombinacija ukusa i prezentacija hrane koja izlazi pred goste je nešto što je podjednako bitno kako nama, kao organizatorima događaja, tako i krajnjim konzumentima, zvanicama i gostima. U ovom smeru se uvek trudimo da budemo inovativni, da ponudimo zanimljiva i neobična rešenja, jer to je ono što klijenti od nas očekuju.
5. Koje društvene mreže koristite u promovisanju svojih događaja i kako, a koje biste preporučili svakom organizatoru događaja?
JELENA: Nikola je ekspert za ovo. Mene ljudi koje ne poznajem zaustavljaju na događajima da mi kažu da me znaju sa njegovih fotografija.
NIKOLA: Facebook i Instagram su se kroz iskustvo pokazali kao najbrže i najopsežnije opcije koje pružaju najviše rezultata, koje možete meriti. Svakako smo u prilici da probamo sve što se novo pojavi u online svetu ali se držimo oprobanih recepata koji u kombinaciji sa tradicionalnim vidom marketinga.
6. Nesporno je da je razvoj tehnologije uticao na način planiranja i organizovanja događaja. Koristite li u svom radu neke od aplikacija ili softvera koji vam pomažu da događaje realizujete što efikasnije?
JELENA: Ne postoji aplikacija koja je toliko savršena da zameni dobrog organizatora. Mislim da postoje domeni gde su korisne, na nivou podsetnika, ali se mi vodimo postavkom – svaki događaj je priča ili bajka za sebe i ne može se imati isti pristup, a svaki softver ili aplikacija, služe upravo tome, nekom ukalupljivanju planova. Spontanost je bitna. Nama je prvo i najvažnije pitanje svakome ko dođe: „Kako vi to u idealnim okolnostima zamišljate?“ Tek kada znamo šta je savršena zamisao, krećemo sa planiranjem prostora, budžeta i mogućnostima koje su na raspolaganju.
NIKOLA: Biću potpuno iskren, iako smo veliki online ljubitelji, kada je organizacija događaja u pitanju, papir i olovka, ne mogu biti zamenjeni, zapravo, još uvek ne želim da ih se odreknem. Mislim da je ovaj tradicionalni pristup put ka emocionalnoj ispunjenonosti na poslu. Naravno, sofvere koristimo savremene za praćenje rezervacija, datuma, satnica i detalja događaja.
7. Kakav je vaš odnos prema konkurenciji, odnosno šta vas izdvaja u odnosu na vaše konkurente?
JELENA: Konkurencija? Mi ne radimo na takav način. Mi je nemamo, niti smo mi to bilo kome. Radimo na način koji smo do sada opisali. Mi nismo PR ili event agencija, mi radimo za hotel. Radimo i mnoštvo drugih poslova, a organizacija događaja nam je jedan divan prostor za ispoljavanje kreativnosti. Imamo jedan od najlepših prostora u gradu, koji poznajemo do tančina i u kojem stalno isprobavamo nove mogućnosti i pomeramo granice. Imamo kolege koji su pravi profesionalci u poslu kojim se bave.
NIKOLA: Zdrava konkurencija je neophodna u svakom poslu, što više nas učestvuje na istom tržištu na profesionalni način, tim pre će celo tržište dobiti svoje mesto na svetskoj mapi i u krajnjoj meri, postaće nezaobilazna destinacija kada vam je potreban prostor ili usluga za organizaciju nekog događaja. Način na koji mi to radimo omogućava nam da se izdvojimo u odnosu na druge. Možemo imati najsavremeniju tehnologiju, najbolje uslove u konferencijskoj sali, potpuno svetski nivo opreme prostora, ali ako usluga i kontakt sa klijentom na njega ne ostave utisak, nismo nigde.
8. Vaš savet svima koji su zainteresovani da rade u industriji organizacije događaja je…
JELENA: Imajte mnogo ljubavi prema tom poslu i veliku želju da učinite drugima. Nikola i ja se odlično slažemo po tom pitanju. To je posao za ljude koji svoje zadovoljstvo i sreću pronalaze u tome da učine nešto lepo za druge. Ako želite da učinite drugima, uvek ćete biti inspirisani novim idejama.
Imajte mnogo strpljenja i budite smireni. Ovaj posao podrazumeva rad sa ljudima, kod kojih u ovim trenucima, prirodno, postoje strahovi, tenzije, nervoza i stres, a vi kao organizator ste tu da ih na pravi način posavetujete. Morate razumeti svakog svog klijenta, morate umeti da razgraničite, ali i da povežete poslovno, privatno, prijateljsko, realno, iracionalno i da iz svake situacije izvučete najbolje. Ne zaboravite da je na kraju dana jedino da klijent bude srećan.
NIKOLA: Posao organizatora događaja je zaista magičan. Nikad nije isti, uvek vas motiviše da konstantno budete kreativni i pronalazite nove načine da zadovoljite iste potrebe. Najbitniji cilj je da klijent bude zadovoljan. Strpljenje, koordinacija, odgovornost, lojalnost, razmišljanje izvan okvira mogućeg, sve je to potrebno da se iznova bude konkurentan. Ako vam se desi da pređete poneku granicu, znaćete svoje mogućnosti i možda vas to inspiriše na neko kreativno rešenje.
Ostavite odgovor