Potencijal Snapchata u event industriji

0
comments

snap-20160510033635950

Kada sam pre nešto više od godinu dana prvi put čula za Snapchat i čemu služi, moram priznati da ga nisam smatrala dovoljno interesantnim da bih ga koristila. Društvena mreža putem koje se deli foto i video sadržaj u realnom vremenu, i koji nestaje nakon 24h, jednostavno nije privlačila moju pažnju. Međutim, u poslednjih par meseci kako se intenziviralo pisanje regionalne online zajednice o ovoj mreži odlučila sam da instaliram Snapchat i sagledam gde i kako bi se ona mogla koristiti u organizaciji događaja.

Promeni mišljenja doprinela je i Snapchat kampanja organizatora Spark.me konferencije u cilju promovisanja konferencije, predstavljanja organizacionog tima, zvaničnih blogera, govornika (Snapchat Takeover) i povezivanja sa učesnicima. Što sam više čitala o ovoj društvenoj mreži i pronalazila uspešne primere njenog korišćenja u oblasti organizacije događaja bilo mi je jasnije da njeno vreme u ovoj industriji tek dolazi (zanimljiv infografik o razvoju ove društvene mreže i njeno poređenje sa drugim značajnim društvenim mrežama možete pogledati OVDE).

Jedno od istraživanja o korišćenju društvenih mreža sprovedeno među organizatorima događaja pokazalo je da svega 3% organizatora koristi Snapchat u promovisanju događaja, što ovu mrežu čini zlatnim rudnikom za one koji na vreme budu spoznali kako da je koriste na najbolji način (istraživanje možete pogledati OVDE).

Pre nego što odlučite da koristite ovu mrežu na vašem događaju, ovo su činjenice koje biste trebali da imate u vidu:

– Nakon definisanja cilja vašeg događaja svakako ćete određivati ko čini vašu ciljnu grupu tj. morate znati demografske karakteristike ljudi koje targetirate. Populacija koja najčešće koristi Snapchat je među pripadnicima generacije Z i Milenijalcima. Zanimljiv je i podatak da je 70% korisnika ove mreže ženskog pola. Ako organizujete događaj kojim targetirate ove populacije, onda je Snapchat prava mreža da im privučete pažnju.

– Ono što ovu mrežu čini jedinstvenom je privremenost sadržaja (rok trajanja svakog snepa je 24h), a korisnici vole video sadržaj i težnjom da ne propuste snepove ljudi koje prate stvaraju „zavisnost“ od konzumiranja sadržaja. Tu „zavisnost“ pokreće tkzv. FOMO (fear of missing out).

snapchat-collision-conference– Snapchat može biti pomoćno sredstvo u kreiranju željenog iskustva vaših posetilaca na događaju, gde prilikom stvaranja sadržaja i prenošenja atmosfere sa događaja, osim filtera i stikera, možete koristiti regularne geofiltere. Osim regularnih postoje i oni koji se izdaju na zahtev i za koje mislim da su ogroman potencijal u oblasti event marketinga (za sada su dostupni u Kanadi, SAD i UK, a više o njima i njihovom potencijalu u organizaciji venčanja i žurki možete pročitati OVDE). Ako osoba nije na datom događaju ne može da koristi pomenuti geofilter, što ujedno utiče na posetioce da se pojave ukoliko im je vaše dešavanje zanimljivo. Collision Conference je dobar primer kako na efektivan način iskoristiti geofilter na događaju , napraviti dobru zabavu i nezaboravno iskustvo za posetioce na kojoj svako može postati superheroj (detalje pogledajte OVDE).

– Razmislite kako biste mogli da iskoristite Snapchat u izveštavanju sa događaja i kako da onim fanovima koji ne mogu da prisustvuju događaju ponudite kvalitetan narativ i sadržaj. Neka vam kao smernica posluži slučaj medijske kuće NBC koja je započela korišćenje Snapchata u izveštavanju sa sportskih događaja o čemu možete čitati OVDE. Pojedine medijske kuće planiraju da koriste Snapchat tokom izveštavanja sa Olimpijade u Riju.

S obzirom na to da je Snapchat, kako je navedeno u tekstu, veoma popularan među mlađom populacijom, on je idealan kanal komunikacije za konferencije i ostale tipove događaja koji bi organizatori mogli da koriste u osnaživanju veza sa fanovima. Rastuća popularnost ove mreže u organizciji događaja, od kreiranja buzza pre događaja deljenja primamljivog sadržaja koji će privući pažnju fanova, utičući na njih da se uključe u kampanju i prisustvuju događaju kasnije, znači da će njeno korišćenje u budućem periodu polako postati mainstream.

Ako ste koristili Snapchat prilikom organizovanja vašeg događaja, kakva ste iskustva imali?

*U narednom tekstu nešto više o Snapchatu i event marketingu.

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>