Proteklog četvrtka u Madlenianumu je održan prvi nacionalni Festival integrisanih komunikacija – Kaktus 2015, pod sloganom „Ideje koje opstaju“.
Festival je započeo interaktivnim predavanjem Abrahama Asefawa i Maksimiliana Kallheda, osnivača Pop Up agencije iz Londona, koji su govorili kako je raditi sa klijentima i šta je potrebno za dobar pitch. „Značajno je da kada prezentujete strategiju pred potencijalnim klijentom, trebalo bi da ima osećaj da je vaš partner i da stekne utisak da je deo priče koju ste osmislili, i na taj način vi ne završavate na pitchu, nego na prezentaciji na kojoj diskutujete o problemima i rešenjima. Tako dobijate mogućnost da se vaša ideja pretvori u realnost“, objašnjavaju Asefaw i Kallhed.
Tokom konferencijskog dela festivala učesnici su imali priku da čuju iskustva i Marijane Prpić, brending direktorke u kompaniji Google, Svetlane Stavreve, direktorke marketinga i komunikacija u kompaniji IBM za Jugoistočnu Evropu, kao i Jacob Kobi Gamliela, osnivača jedne od najvećih digitalnih agencija u Izraelu – iSOCIA.
„Izraelci su i startup nacija, pa svaka nova globalna startup kompanija obožava da isproba svoje nove tehnologije na našem tržištu. Zbog svega toga nalazimo se u jedinstvenoj poziciji gde imamo šansu da odmah isprobamo sve što je novo“, rekao je Jacob Kobi Gamliel. On je dodao da mobilni uređaji postaju naš prvi ’ekran’ i da svaki oglašivač mora na prvom mestu da počne da razmišlja kako svoje korisnike da podržava na mobilnim, pa tek onda na ostalim platformama.
Mike Brandt, osnivač danske agencije Urge, privukao je pažnju učesnika festivala KAKTUS potpuno drugačijim pristupom advertajzingu – Advertisingawesomeness. „Nekada je glavni cilj nekog brenda bio da bude drugačiji i bolji od konkurencije. A šta mislite da svoje poslovanje usmerite ka potrebama vaše ciljne grupe, a ne na takmičenje? Ako budete tako razmišljali, nije vam potrebno da imate jedinstven brend.“
Festival je obeležila i jedinstvena studija slučaja Atanasa Raykova, General Managera CEE u kompaniji Viber, koji je govorio kako je njegova kompanija pomerila granice komunikacije i koje trendove možemo očekivati u 2016. godini, dok su Matija Vujović i Vladimir Grčić iz agencije Kitchen Prague otkrili koji sastojci su potrebni za ukusnu digitalnu kampanju, kao i mogu li i na koji način nove tehnologije biti „ukusne“ kako za brendove, tako i za potrošače. Predavanje Toyguna Yılmazera, Chief Strategy Officer u agenciji TBWA\Istanbul, na temu kako je popularna kultura izmenila marketinšku industriju otvorila je konstruktivan dijalog i pokrenula veliki broj pitanja kolega.
Dnevni konferencijski deo festivala završen je predavanjem Catalina Dobrea, Executive Creative Directora u agenciji McCann Bucharest i panelom članova žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2015, koji su govorili na temu „Gde smo i kuda idemo“.
„Mi smo talentovana nacija. Međutim, moramo mnogo da radimo i da se dokazujemo da bi stalno dobijali nagrade na međunarodnim festivalima. Na neki način, mi smo i dalje autsajderi. Ali smo uspešni!“, ocenio je Dobre.
„Našoj industriji bio je potreban jedan ovakav festival, festival koji će stvoriti tradiciju, koji će negovati drugačije, svežije i hrabre ideje, a u isto vreme i prodrmati i razbuditi naše tržište. Veliko interesovanje agencija i kompanija kako za konferencijski deo festivala, tako i za nagrade pokazatelj je strateško-kreativne zrelosti industrije“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža, koji je organizator festivala.
Festival KAKTUS 2015 podržalo je 25 medijskih kuća iz celog regiona, kao i 13 sponzora, među kojima su kompanije Carlsberg Srbije, Toyota, IDEA, Zlatiborac, Bambi, Coca-Cola, Johhnie Walker, Doncafe, IBM, Societe Generale banka, Ušće Shopping Centar, Vinarija Panajotović i izdavačka kuća Clio. Partneri festivala su agencije – Direct Media, Pioniri Communications, Headline, Ovation BBDO, Ninamedia, Masel Group, DPC Group i Alma Quattro.
Više informacija o festivalu KAKTUS pronađite na sajtu, a ostatak fotografija sa dešavanja možete pogledati na Fejsbuk stranici Festivala.
Ostavite odgovor