Proteklu nedelju je obeležio popriličan broj zanimljivih dešavanja, ali bih iz tog obilja izdvojila dva događaja koja su meni privukla pažnju. Prvi se održao početkom prošle nedelje (15. septembra) u hotelu Metropol, a reč je o krajnje dinamičnoj konferenciji Digital 2015. Drugi je obeležio kraj radne nedelje i održan je 18. septembra, u Domu omladine Beograda, a reč je o lokalnoj 99U konferenciji.
Kao velikom fanu dobrih konferencija i širenju pozitivnih ideja, drago mi je da su u našu zemlju, nakon TEDx konferencija, došli događaji poput Incitement, CreativeMornings, 99U… Prošlog petka imala sam tu čast da prisustvujem prvoj 99U konferenciji lokalnog tipa. Prema rečima nosioca licence 99U local: Belgrade, Nenada Ivanovića, Beograd je jedan u nizu selektovanih gradova koji je dobio tu čast da se u njemu održi prvi u nizu licenciranih lokalnih 99U događaja. Glavna konferencija se održava u Njujorku i njena misija je da publici ponudi ideje, ali ne u smislu inspiracije, već kako da ih realizuju. Akcenat je na načinu realizacije uspešnih ideja. Da bismo ideje pretočili u dela svakodnevno moramo delati, eksperimentisati, grešiti, i učiti. U prilog tome govori i slogan konferencije „Make ideas happen“. 🙂
Beogradskoj publici su se svojim dvadesetominutnim govorima predstavili: Mirko Topalski, Slobodan Trkulja i Stella Karl Ćosić.
Mirko Topalski se nalazi, već čitavu deceniju, na čelu svetski poznatog studija za kreiranje HOPA video igara Eipix Entertainment. Svoje izlaganje na konferenciji je započeo konstatacijom da od kad zna za sebe da je želeo da se bavi kreiranjem video igara. U svom izlaganju Mirko se osvrnuo na deset ključnih faza kreiranja video igara i obrazložio svaku od njih. Prisutnima je naglasio da je veoma važno da na vreme shvate šta je to što žele da rade i da je bitno da to bude nešto što će s ljubavlju raditi svakog dana. Zatim sledi zanimljiviji i naporniji deo, koji podrazumeva da konstantno planirate, radite i pametno grešite. Poenta leži u tome da svoj fokus usmerite na ono što vam može omogućiti da učite na svakom koraku, jer uspeh je posledica sposobnosti da pronađete pravu informaciju, u obilju onih koje vam se nude, i da se povežete sa pravim ljudima u industriji koja nas zanima. Budite odani svojoj ideji, radu i ne zaboravite da je konformizam smrt uspeha. Idealno radno mesto ne postoji, ono se jedino može stvoriti našim zalaganjem i delima.
Muzičar, Slobodan Trkulja, je svoju priču započeo osvrtom na svoj dosadašnji razvojni put. Na jako zabavan i šaljiv način osvrnuo se na svoju dosadašnju umetničku karijeru (Slobodan zna da svira 15 instrumenata, a nikada nije završio muzičku školu) s namerom da prisutnima ukaže na to da u radu uvek treba stremiti visokim ciljevima, kao što nikad ne treba zaboraviti zašto ste nešto počeli da radite. Mnogo mi se dopala njegova konstatacija o „kućnom geniju“, koja se odnosila na one koji stvaraju, a čekaju da ih drugi pronađu i prepoznaju kao umetnike, umesto da se bore za to da svet prepozna kvalitet njihove umetnosti.
„Tvoja umetnost je tvoja odgovornost i zato pazi šta ćeš učiniti s njom“, je jedna od Slobodanovih konstatacija sa kojom se u potpunosti slažem, naročito ako se osvrnemo na umetničku scenu kod nas. Često se mogu čuti kukanja kako je teško danas biti umetnik (a pitam se kada je bilo lako?!). Moje pitanje takvima je šta su oni učinili kako bi popularizovali svoju umetnost i koliko su se borili za svoje mesto pod „umetničkim Suncem“?
Prema Slobodanovim rečima radost i uživanje u kreiranju je najbolja stvar koja se umetniku može desiti u životu. Ključ uspeha leži u tome da radimo stvari koje NAS inspirišu, a ne nekog drugog i ne zato što je trend trenutno takav kakav je. U svom izlaganju je pomenuo i humanitarni koncert koji je održao zarad pomoći ljudima koji su bili pogođeni prošlogodišnjim poplavama. Nije imao sredstava da pokrene priču, ali nije odustao. Rešenje je na kraju našao, kao i pomoć pravih ljudi.
Važno je učiti, jer što više učimo, više postižemo. U znanju je moć i zato je potrebno usavršavati očekivane i neočekivane veštine u oblasti koja nas zanima.
Stella Karl Ćosić je nakon višegodišnjeg rada u različitim agencijama i kompanijama, pre pet godina osnovala sopstvenu agenciju Motiv tim, koja drugima pomaže da njihove ideje postanu realnost. Svoje obraćanje publici započela je pitanjem; „Koliko je prisutnih danas zapisalo svoje ideje na papir?“, a nakon znatnog broja podignutih ruku u sali, postavila je još jedno pitanje: „Zašto ste zapisali baš te ideje, a ne neke druge?“
Razvojni put svakog od nas počinje stavljanjem ideja na papir, ali ne bilo kakvih ideja, već onih koje su deo naših interesovanja. Da bismo definisali pravu ideju moramo sebi da postavimo moćna i konkretna pitanja, ona pitanja na koja nije lako odgovoriti. Moramo definisati svoje prioritete, a da bismo ih odredili moramo eliminisati ometače, zbog koji ne vidimo jasno svoje misli. Nakon fokusiranog određivanja prioriteta, potrebno je sačiniti plan realizacije ideja, a prisustvom i podrškom pravih ljudi samo nebo je granica.
*Rad ove dinamične i mlade ekipe, koja je organizovala konferenciju, možete pratiti ovde, a pogledajte i jednu od njihovih akcija koja je prethodila 99U local konferenciji:
*Jedan od meni omiljenih govora sa 99U konferencije, koji je posvećen storytellingu, možete pogledati u tekstu ovde.
Ostavite odgovor