Početkom oktobra u Novom Sadu se održava 3. Međunarodna programerska konferencija, a tim povodom organizaciju ovog događanja za PRototip je predstavila Bojana Zamurović, marketing menadžerka kompanije Codecentric, koja je na čelu organizacionog tima ove konferencije.
1. U par rečenica, ko je Bojana Zamurović?
To je ona gospođa koja u prvoj polovini oktobra priča sama sa sobom. 🙂 Iako je ovo veoma blizu istini, ipak ne govori dovoljno. Ja sam marketar (pasionirani), pobornik integralnog marketing komuniciranja, zaljubljenik u moderne tehnologije, psihologiju i street art. Ja sam ono što radim, to znaju moj suprug i dete i moji prijatelji, htela ja to da priznam ili ne.
2. Kako je nastala konferencija Coding Serbia, po čemu se razlikuje od ostalih tech konferencija i zašto je bitna?
Coding Serbia je nastala kao marketing projekat za firmu Codecentric u kojoj radim. Cilj mi je bio da na nenametljiv način sprovedem pull marketing strategiju. Prosto i jednostavno, da ljudi koji mi trebaju dođu sami po ono što je njima vredno, a to je znanje. Cilj je bio da dovedemo svetske i domaće stručnjake u Novi Sad i da napravimo jednu od onih konferencija na koje naši ljudi rado putuju u inostranstvo. Takve konferencije su veoma skupe i mali je broj onih koji se odluče da izdvoje novac, bilo da je reč o firmama ili o pojedincima. I neskromno ću reći da smo uspeli u tome. Dobili smo svi, i moja firma, i druge firme u regionu, a najviše programeri – kvalitetan sadržaj i priliku za umrežavanje i realizaciju svojih ideja.
Ono što Coding Serbia konferenciju razlikuje od drugih je akcenat na kvalitetu predavanja i predavača, beskompromisno., i najveći broj velikih svetskih imena među predavačima – ako posmatramo konferencije u regionu. Ovakvi događaji su od presudnog značaja za razvoj svesti o važnosti usavršavanja. Pored toga nezaobilazan je doprinos “netvorkingu” u branši, što je uvek veoma važno, teško i specifično od industrije do industrije.
3. Za svaku pohvalu je to što osluškujete potrebe publike i organizujete i manje događaje pre i nakon konferencije. Koji oblik tih mini dešavanja je do sada dao najbolje rezultate i kakvi su dalji planovi? Kako i gde se zainteresovani mogu priključiti?
Drago mi je da ste ispratili i aktivnosti Coding Serbia Meetup grupe, to je jedan od signala koji nam govori da radimo pravu stvar. Već tri godine jednom mesečno organizujemo predavanja naprednog nivoa iz oblasti programiranja u Novom Sadu, već par meseci naše kolege okupljaju zajednicu u Bosni, a gostovali smo u Beogradu i Zagrebu. Softveraši su ljudi naučeni da uče i konstantno se usavršavaju i njima ovakav vid edukacije savršeno odgovara. Kada smo počeli sa Coding Serbia zajednicom i okupljanjima to smo radili samo mi i DaFed. Sada je to uobičajen način povezivanja, edukacije i druženja programera, što mi je veoma drago… dovoljno je da odete na Meetup.com i da uskočite u more lokalnih i globalnih zajednica i predavanja. Svakako ćemo nastaviti sa ovom praksom i gledati da se povežemo sa više regionalnih događaja.
Sve zainteresovane pozivam da se prijave kao članovi Coding Serbia Meetup i da dođu po znanje koje će im prezentovati kolege iz branše.
4. Volonteri su jedan od najbitnijih resursa svakog događaja. Skoro ste raspisali konkurs za volontere ovogodišnje konferencije. Možete li nam reći nešto više o uslovima i koja je prednost volontiranja za one koje zanimaju ICT teme i organizacija događaja?
Volonteri se kod nas uključuju na samom kraju, odnosno onda kada je za njih i najlepše, dan pred samu konferenciju. Ovakav događaj zahteva veliki broj angažovanih, kako na samoj organizaciji, tako i na operativnim poslovima. Kao što ste rekli, volonteri su važan resurs, njihova pomoć nam je neophodna da bi događaj protekao glatko i bez zastoja i problema. Njihov zadatak je da se nađu predavačima i publici, da budu spona između organizatora i učesnika konferencije. Naši volonteri dobijaju iskustvo učestvovanja na međunarodnom događaju, imaju priliku da vide kako sve to izgleda sa druge strane, a ako govorimo o studentima softwerskog inženjeringa, volonteri imaju šansu da upoznaju svoje buduće kolege i poslodavce i da zajedno sa njima prisustvuju predavanjima stručnjaka iz branše.
5. Tehnološka dostignuća su sve više prisutna u sferi organizacije događaja. Koju biste preporučili drugim organizatorima, a koju posetiocima?
Sve što olakšava i poboljšava povezivanje i komunikaciju je svakako dobrodošlo. Teško je izdvojiti nešto kao tehnološko dostignuće kada pričamo o IT branši kojoj je sve to normalno. Koristimo sve što nam je dostupno a što smatramo potrebnim. Mail, Skype i Google hangout su uobičajeni načini komunikacije. Sve blagodeti digitalnog marketinga koristimo kao imperativ jer je naša ciljna grupa ona čiji je to osnovni kanal komunikacije. Internet zajednice su najnormalnijij način umrežavanja i povezivanja sa ciljnom grupom, odnosno publikom. Smarthphone rešava mnoge probleme aplikacijama koje su dostupne bukvalno svima, od onih namenjenih organizaciji i umrežavanju do onih koje obuhvataju i promociju sponzora. Livecasting ili livestreaming je uvek jedna od opcija koja se nudi predavačima koji možda žele da učestvuju ali ne mogu da dođu, ali takav vid predavanja nismo razmatrali kao dominantan na konferenciji jer ne odgovara našem konceptu, odnosno, ne odgovara konceptu live konferencije. Ove godine jedno od predavanja sadrži i demonstraciju upotrebom letećeg drona.… Organizatorima bih preporučila da koriste neku od Event Marketing aplikacija koje donose niz benefita jer i ja žarko želim da imam neku takvu, izbor je širok i one koje su dobe uglavnom nisu jeftine, ali mislim da se isplati. Posetiocima bih preporučila da daju šansu istim tim aplikacijama.
6. Vaš savet onima koji bi želeli da se bave marketingom u IT sferi je…
Osluškujte tržište/ciljnu grupu, to je osnova dobrog marketinga, pa i marketinga u IT-u, edukujte se uvek i pratite trendove, i na kraju, budite iskreni i responzivni. Naviknite se na ideju da nemate radno vreme.
Ostavite odgovor