Ove nedelje u organizaciji IAB Serbia, u Domu omladine održana je četvrta Digital Day konferencija namenjena digitalnim komunikacijama, marketingu i advertajzingu. Slogan ovogodišnjeg dešavanja bio je “Povezani u pokretu”, jer je postojeći trend da se najveći deo onlajn komunikacija odvija na društvenim mrežama koje se sve češće koriste putem mobilnih uređaja.
Konferenciju je otvorio Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Serbia i Media Manager u kompaniji Direct Media. On je u toku svog izlaganja prisutnima predstavio najnovije Mind Take rezultate istraživanja. U Srbiji je tokom prošle godine zabeležen rast ulaganja u onlajn oglašavanje za 13%. Osim toga evidentiran je i primetan rast upotrebe smart telefona i tableta za pristupanje internet sadržaju. Korisnici u Srbiji i dalje internet koriste za pretraživanje (92%), čitanje vesti (77%), korišćenje društvenih mreža (67%), gledanje sadržaja na video portalima (57%), slušanje radio programa (23%), gledanje TV-a (10%)…
Ionel Naftanaila, menadžer za edukaciju i razvoj IAB Europe, prisutnima je govorio o rezultatima sprovedenog istraživanja na temu regulacije digitalnog tržišta Evrope, privatnosti na Internetu i zakonodavnoj regulativi u ovoj oblasti. Zanimljivi podaci u toku izlaganja su bili da su SAD prvi put uložile više sredstava u onlajn oglašavanje nego u TV oglašavanje (vrednost onlajn oglašavanja u prošloj godini iznosila je 42,8 milijardi dolara), a što se evropskog tla tiče, da je tokom istraživanja o problematici privatnosti na Internetu 37% ispitanika izjavilo da ne koristi lokacijske servise iz straha za svoju privatnost.
Emil Pavlovski, predstavnik kompanije Gemius, izlagao je o promenama na tržištima koje ova kompanija pokriva. Što se tiče delova istraživanja koji se odnose na našu zemlju, Srbija se približila razvijenim zemljama kad je reč o internet penetraciji, korišćenju mobilnih uređaja. Kad je reč o strukturi i navikama korisnika podaci su sledeći:
-
59% populacije koristi internet, od toga 51% su žene i 49% su muškarci,
-
na mesečnom nivou provode 5 sati i 42 minuta na internetu,
-
mesečno pregledaju oko 309 stranica…
Priču o programattic oglašavanju (automatizaciji procesa zakupa digitalnog oglasnog prostora) govorio je Timotej Gala iz kompanije Httpool. Nakon Timoteja, publici se obratila Vikotrija Grigorian iz Microsoft Advertisinga. Ona je govorila o mogućnostima i prednostima oglašavanja na Skype servisu.
Prvi panel na konferenciji bio je regionalni IAB panel na kojem su učestvovali predstavnici zemalja u regionu:Vladimir Aranđelović (IAB Serbia), Ioana Anescu (IAB Romania), Endre Somogyi (IAB Hungary), Timotej Gala (IAB Slovenia),Justine Toms (IAB Bulgaria), Savica Pop-Toneva (IAB Macedonia), Jan Jilek (IAB Croatia). Moderator panela bio je Ionel Naftanalia (IAB Europe).
Calin Rotarus, iz BCCR-a, je prema mom mišljenju održao najzanimljivije predavanje. On je govorio o specifičnostima i razlikama u ponašanju i odnosu prema advertajzingu kupaca koji pripadaju X, Y i Z generaciji.
Priču o tome koji advertajzing formati daju najbolje rezultate izložio je Akos Szabo, predstavnik Adaptive Media. On je rekao da je san svakog advertajzera veliki baner na odličnom mestu na sajtu koji posećuje njegova ciljna grupa. Atraktivnim oglašavanjem može se postići isto sa mnogo manje prostora. Prema statističkim podacima klik je i dalje osnovna jedinica merenja. Akos je na kraju naveo primere implementacije IAB rising stars formata.
Poslednje predavanje održao je Rupert Slade iz PHD Worldwide. On je pričao o tome kako da koristimo big data primere iz istorije advertajzinga. Nekada smo morali da dolazimo do informacija putem istraživanja javnog mnjenja, ali danas zahvaljujući internetu to ne moramo da radimo kao nekad. Ranije ljudi nisu bili prilikom ispitivanja u svemu iskreni, dok nam u današnje vreme internet može pomoći da otkrijemo pravo mišljenje njegovih korisnika o datoj temi, jer oni sami dele podatke o sebi. Agencije obično izvrću statistiku zbog neadekvatnih načina merenja, tako da osim što se moraju koristiti adekvatna merenja bitno je imati i dobru ideju. Dobra ideja u digitalnoj industiji je ona koja uvek pobeđuje.
Konferencija je završena panelom o budućnosti onlajn izdavaštva na kojem su učestvovali: Uroš Ignjačević (Trident Media Group), Emese Balatoni (Sanoma Media Hungary), Maja Magdelinić (Google EMEA), Emil Pavlovski (Gemius), Predrag Roganović (Adria Media Serbia) i Dejan Nikolić (Njuz.net/Author Insights). Moderator panela bila je Gabrijela Stjepanović (IAB Serbia).
Ostavite odgovor