Dobre ideje ne počinju kao kompleksne stvari

0
comments
Ivana Parčetić Mitić

Ivana Parčetić Mitić

Oktobar je poznat kao mesec konferencija i festivala, a ove godine se krajem ovog meseca održava festival, na prvi pogled neobičnog imena, posvećen kreativnosti i integrisanim komunikacijama – Kaktus. Tim povodom za PRototip sam razgovarala sa Ivanom Parčetić Mitić, osnivačicom Marketing mreže i Festivala integrisanih komunikacija Kaktus. O samom festivalu, ali i drugim zanimljivostima koje vas očekuju iz kuhinje Marketing mreže pročitajte u nastavku.

1. Kaktus je prvi festival integrisanih komunikacija kod nas. Možete li nam reći kako je nastao i zbog čega je dobio ime koje nosi? Šta ga izdvaja u odnosu na slične festivale u regionu?

Kako u Srbiji još uvek ne postoji nacionalni festival kreativnosti, odlučili smo da 29. oktobra u Madlenianumu u Zemunu organizujemo prvi Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015, pod nazivom “Ideje koje opstaju”.

Što se tiče naziva, želeli smo da ponudimo nešto drugačije, neočekivano. Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima, oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali, ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi. Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo ideje koje opstaju, uprkos krizi i smanjenim budžetima.

Našoj industriji je potreban jedan ovakav festival na kome će se predstaviti strateško kreativna zrelost. Pored toga, festival KAKTUS 2015 ponudiće bogat i zanimljiv program iz različitih oblasti integrisanih komunikacija, kao i pregled najnovijih svetskih trendova.

2. Dobre ideje su osnova svakog storytellinga. U vremenu kada se uslovi tržišta veoma brzo menjaju koja znanja i veštine su neophodne dobrim storytellerima?

Ideje ne počinju kao kompleksne stvari. Naprotiv, svaka se „rađa“ vrlo jednostavno. Dovoljan je samo mali podsticaj: asocijacija, priča, simbol, sećanje… Bilo šta što je moguće promisliti, obraditi, izokrenuti i razviti u nešto koherentno, nešto što je istovremeno i jako lično, ali i izrazito opšte. Nešto što može da komunicira sa svetom, što će svako da prepozna kao „svoje“ bez obzira na godine, pol, obrazovanje, nacionalnu ili bilo koju drugu pripadnost. Pre kreiranja bilo kakvog sadržaja veoma je važno pronaći odgovor na pitanje zašto se nešto radi, a onda i na koji način. Osnova svakog dobrog storytellinga je priča, a svaka dobra priča mora da dodatkne ljude, probudi emocije i prenese poruku. Na osnovu istraživanja došlo se do zaključka, da samo dobra priča, stvara tu emotivnu vezu sa potencijalnim potrošačima. Potrošači bilo koje robe i usluge bolje prihvataju toplu priču, više nego samo hladnu činjenicu. Festival poput Kaktusa je pravo mesto gde će se na jednom mestu prikazati ideje koje su prave priče sa dobrim rezultatom.

3. Pored konferencijskog dela, kojeg čine predavanja i radionice, na festivalu će se dodeljivati i nagrade. Koje kategorije nagrada postoje i ko čini žiri?

Na konkurs za nagrade KAKTUS 2015 pristiglo je ukupno 113 radova. Prva nacionalna dodela godišnjih nagrada u oblasti integrisanih komunikacija izazvala je veliko interesovanje agencija i kompanija iz Srbije. Za nagrade, koje se dodeljuju u 13 kategorija, konkurisalo je ukupno 27 agencija i preko 50 kompanija.

Nagrade se dodeljuju u 13 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije integrisane kampanje u protekloj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.

Žiri iz Srbije ove godine radiće u sastavu: Anja Radulović (Leo Burnett), Borislav Miljanović (Represent Communications), Boris Marčetić (Popular Bruketa&Žinić OM), Vesna Ćeranić (Executive Group), Vladimir Ćosić (McCann Beograd), Vladimir Mitrović (Ovation BBDO), Dejan Ranđić (DNA Communications), Igor Grmuša (Degordian), Ivan Živković (Pioniri Communications), Lea Stanković (Communis DDB), Marina Grihović (Headline i Dkit), Miloš Ilić (LUNA/TBWA Belgrade), Miloje Sekulić (Homepage), Nevena Kurtović (Fusion Communications), Nebojša Babić (Orange Studio), Slaviša Savić (New Moment New Ideas Company), Srđan Erceg (HUGE Media), Srđan Mihajlović (Grey Belgrade), Tamara Bekčić (Chapter 4 PR) i Toni Laurenčić (Idea Plus Communications).

Regionalni žiri činiće: Alen Kekić (I TO NIJE SVE!, Hrvatska), Vanja Blumenšajn (Señor, Hrvatska), Vesna Beganović (Via Media, Bosna i Hercegovina), Zoran Trojar (Sonce.net, Slovenija) i Oliver Noveski (Brand Union, Makedonija).

Festival integrisanih komunikacija - Kaktus

Festival integrisanih komunikacija – Kaktus

4. Osnivačica ste portala Marketing mreža, koji stoji iza Kaktus festivala. Osim ovog događaja do sada ste organizovali i Forum komunikacijskih lidera „Izazov“. Kako je on prošao i kakvi su dalji planovi?

U februaru ove godine organizovali smo prvi regionalni forum komunikacionih lidera IZAZOV 2015, na kome je učestvovalo više od 170 profesionalaca iz oblasti marketinga, odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija iz 38 kompanija i 42 agencije, iz šest država regiona. Nakon uspeha koji je doživeo IZAZOV 2015, nastavili smo sa umrežavanjem i edukacijom kolega iz struke kroz mesečne interaktivne rADionice, čime želimo da damo svoj kontinuirani doprinos profesionalnom unapređivanju struke u Srbiji. Sa događajima koji su započeti ove, nastavljamo i sledeće godine.

5. Organizacija događaja je uvek izazov, naročito zbog smanjenih budžeta. Koji izazov, sa kojim ste se susreli u radu, biste izdvojili i kako ste uspeli da ga prevaziđete?

Organizacija događaja bilo koje vrste uvek je pravi izazov, pogotovo kada se radi sa malim budžetom. Obzirom na to da je ovo prvi festival ovakve vrste u našoj zemlji, najbitnije je bilo da se njegov značaj predstavi u pravom svetlu, odnosno, da svi oni koji su ovom poslu prepoznaju važnost učešća na njemu. Postigli smo prvi veliki uspeh jer imamo 113 prijavljenih integrisanih kampanja, dok je za nagrade konkurisalo 27 agencija i preko 50 kompanija. Ako se uzme u obzir da smo mala zemlja, broj pristiglih radova koji se takmiče za nagrade govori da smo kreativna zemlja sa puno potencijala. Još jedan od izazova bio je i dovesti u Beograd priznate stručnjake iz Evrope i sveta i kreirati zanimljiv, kvalitetan, ali i drugačiji program, u kome ima za svakoga po nešto.

6. Vaš savet mladima koji žele da postanu kreativni i uspešni storytelleri i komunikolozi?

Ponudite nešto novo. Svet je prepun ideja, samo ih treba otkriti i predstaviti u pravom momentu. Pred nama je era digitalnih komunikacija, kojima su mladi sve više okrenuti. Mislim da baš ta brzina digitalnih komunikacija budućim generacijama može da donese puno dobrih ideja, ali i mogućnosti.

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>