Spark.me konferencija se približila i ove godine nas očekuje odličan program, a verujem da svako od vas ima svog favorita kojeg jedva čeka da čuje. Jedan od mojih favorita je Frenk Gruber, preduzetnik, novinar, biznis anđeo iz Las Vegasa/Vašingtona i naravno TEDx govornik. 😀
Njegova priča je najbolje sažeta i ispričana u okviru njegovog TEDx govora, koji je održao tokom prošle godine. Gruber je poznat po tome što je osnovao Tech Cocktail 2006. godine sa željom da ojača startap scenu u Čikagu kroz organizaciju serija događaja za startapove. Kasnije je Tech Cocktail promenio naziv u Tech.Co i postao medijska kompanija koja se bavi objavljivanjem sadržaja i organizacijom događaja za startapove, preduzetnike i zaljubljenike u nove tehnologije. Časopis „Forbes“ je Grubera proglasio za jednog od najpovezanijih ljudi u svetu tehonologije. Kako je sam naveo njegov put kroz startap miksologiju nije bio linearan, više je ličio na rolerkoster, a započeo je početkom 2000. godine, dok je radio kao programer. Nakon 15 godina rada i stečenog iskustva odlučio je da pokrene svoju kompaniju.
Njegov put započeo je na isti način kako započinju priče svakog ko želi da promeni svet. Započeo je idejom. Tokom svoje profesionalne karijere susreo se sa više hiljada ljudi koji su imali neku ideju za koju su bili sigurni da će promeniti svet. Međutim, ideja kao takva tim ljudima nije odradila najbitniji deo posla poput prikupljanja sredstava, marketinga, prodaje… Taj deo je bio i ostao rezervisan za kontinuiran rad i trud. Ono što većinu ovih ljudi povezuje je, prema Frenkovim zapažanjima, zaštitnički stav prema njihovoj ideji. Problem nastaje kad krenu sa hendlovanjem jedne ideje, a rode se neke druge nove i podjednako dobre ideje, jer se tada izgube i ne znaju kuda bi trebalo ići. Svaki preduzetnik mora preležati tu dečju bolest tj. mora doneti odluku kuda dalje kada se nađe na raskrsnici puteva, u tom moru dobrih ideja. Dakle, kuda krenuti i koju ideju razvijati? Najlakši način dolaženja do odgovora je da radite ono čemu se svakodnevno vraćate, odnosno ono što kad ne biste radili, ne biste mogli ni da živite bez toga.
Frenkova raskrsnica puteva se dogodila 2005. godine, kada je na jednoj od konferencija slučajno otišao na sesiju koja je bila namenjena blogovanju. Platforme za blogovanje su mu zvučale moćno i shvatio je da bi one mogle da doprinesu unapređenju poslovanja kompanija. Postao je zavistan od te ideje o blogovanju i odlučio da pokrene Tech Cocktail, čiji je cilj bio da se piše i priča o lokalnim pričama koje bi pomogle i povezale preduzetnike kako bi bili uspešniji u svom poslu i startap putovanju. Osim pisanja o zanimljivim temama uvideo je da bi bilo dobro organizovati događaje na kojima bi se okupila preduzetnička populacija i gde bi osim networkinga mogli da uče kroz prezentovanje različitih studija slučajeva. Ovo je bila dobitna ideja i na ovakav način je upoznao dosta pametnih ljudi koje smatra glavnim sastojcima startap miksologije.
Pored ove lepe strane, postoji i ono što se zove #darksideofstory. Naličje uspeha obično ostane u senci, a realnost je da kao osnivač nekog startapa u početku sedite sami na klupi, a usponi i padovi se nižu. Jedina osoba na koju se možete osloniti ste vi sami, barem na početku je tako, a pitanje kako ćete zaboga promeniti svet sa ovim što imate je nešto što nikoga ne zaobiđe. Opasnost koja na kraju mnoge košta je ta da ne mogu da razdvoje sebe od kompanije koju grade. Preterana identifikacija može biti pogubna. Put uspeha startapa mora biti definisan time kako da ostaneš nogama na zemlji, kako da ostaneš motivisan i kako da ne izgubiš sebe, kompaniju ili ideju koju razvijaš.
Najbolji način da se održiš u koloseku su, prema Frenkovom mišljenju, proslave. One su te koje će vas održavati pozitivnima, koje će vam omogućiti da istrajete i dostignete naredni nivo kojem težite, da se povežete sa okolinom. Proslava/slavlje je ključna faza u procesu produktivnosti, jer nas usmerava da obeležimo i ne zaboravimo bitne događaje, a uspomene koje one kreiraju, da ne zaboravimo zašto radimo to što radimo i na šta smo fokusirani. Posledica svega navedenog je pozitivan impuls koji će osobu usmeriti u pravom smeru. Celokupna priča dobija na težini i značaju ako imate tim ili zaposlene koje morate predvoditi i koje morate održavati motivisanima.
Da li ste se ikada zapitali zašto prisustvujete događajima, šta tražite na njima? Zašto se fotografišete, pišete o njima i to delite putem društvenih mreža i blogova? To radite zato što na takav način iskazujete zahvalnost za ono što ste dobili, što imate. Ista logika ponašanja se može primeniti i na vaš biznis. Proslave i događaji vam, osim povezivanja, omogućavaju generisanje dobrih ideja. Zbog toga, ako još uvek niste, ove godine posetite Spark.me konferenciju, jer vas očekuje odličan program, sjajne idejei zabava.
Svi koji bi želeli da upoznaju Frenka Grubera imaće priliku da to učine praćenjem zvaničnog Snapchat naloga Spark.me konferencije, koji će on voditi 16. maja. 🙂
Ostavite odgovor