Da li želite da organizujete konferenciju? Želite da steknete kredibilitet i izgradite dobru reputaciju? Želite da napredujete u karijeri? Želite da vas nadređeni vide kao lidera koji je sposoban da realizuje događaj i unapredi strateške vrednosti koje kompanija zastupa? Naravno da želite. Ako ste ambiciozni, kao većina ljudi, onda biste to želeli da uradite odmah, sada, odmah. Sigurno ne želite da čekate 10 ili 20 godina da zaslužite poštovanje stručne javnosti. U nastavku možete pronaći sugestije na šta bi trebali da obratite pažnju ukoliko želite da se pozicionirate kao strateški igrač i steknete kredibilitet u procesu planiranja i realizacije događaja:
1. Usvojite jednačinu kredibiliteta i primenite je u radu. Brad Lomenick je u svojoj knjizi „Lider kao katalizator: 8 pravila kako da postanete inicijator promena“ definisao jednačinu kredibiliteta koja glasi: C = T x (E+E) (Credibility = Time (multiplied) by Experience + Expertise). Ova formula se podjednako može primeniti kako na početnike u industriji, tako i na one sa višegodišnjim iskustvom. Put ka uspehu u konferencijskoj industriji se gradi uspostavljanjem poverenja, izgradnjom kredibiliteta i stručnošću. Građenjem kredibiliteta istovremeno kreirate mogućnost uticanja na ljude koji vas okružuju, a sve s ciljem da se pomažući drugima razvijate kao lider i omogućite bolje pozicioniranje vaše kompanije/organizacije na tržištu.
2. Radite naporno, ali pametno. Deluje logično i očigledno, zar ne? Međutim, mnogi nisu voljni da rade naporno kako bi postigli cilj. Većina bi želela da prečicom dođe do iskustva i top pozicije u kompaniji. Često se setim poređenja koje sam čula na jednoj od edukacija, a koje odgovara ovom stanju: „Ako vam treba deset godina da napredujete deset stepenika u organizaciji, ne mislite da ćete ako prve godine pređete tri stepenika naredne biti na četvrtom, jer nećete. Ostaćete na tom trećem još dve godine. Ukoliko se pitate zašto, to je zbog nedostatka iskustva, ne zato što se glupi. Pojedine pozicije zahtevaju adekvatno iskustvo, a ono se može steći napornim i kontinuiranim radom i vremenom“. Ne zaboravite da ljudi mahom poštuju one koji su spremni da daju sebe u poslu i da se trude. Da, kod nas „lezilebovići“ imaju prođu trenutno, ali to ne može trajati doveka. Znanje i iskustvo su resursi koje vam niko ne može oduzeti.
3. Aktivno slušajte druge i beležite sve što smatrate bitnim. Postavljajte pitanja ljudima koji vas okružuju i sa kojima radite. Slušajte ih i čujte ih! Takođe, slušajte i ono što ostaje neizgovoreno, što je ispod površine rečenog. Nemojte pretpostavljati smisao onoga što vam je rečeno. Bez obzira što koristite isti rečnik, možete imati različite zaključke. Zbog toga postavljajte precizna pitanja i slušajte aktivno! Dobre misli, predloge i zaključke uvek pribeležite ili snimite. Kreativne i pronicljive ideje su neprikosnoven resurs.
4. Ostanite smireni u stresnim situacijama i razvijajte svoju samosvest. Postoji obilje pisanog i online materijala i tehnika kako da savladate stresne situacije na poslu, a organizovanje događaja je jedan od veoma stresnih poslova. Pronađite šta je to što odgovara vašem psihološkom profilu i radite na prevazilaženju stresa. Kada naučite kako da se izborite sa stresom utičite i naučite ljude u vašem timu kako da se izbore i prevaziđu stresne situacije. Razvijajte svoju emocionalnu inteligenciju. Postanite svesni kako vaše reči i dela utiču na vašu okolinu. Podstičite empatiju i dvosmernu komunikaciju u timu. Postanite svesni sopstvenog karaktera, osećanja, motiva i želja. Ako ne upoznate sebe dobro, kako mislite da upoznati one sa kojima radite?
5. Ugledajte se na pametnije od sebe i budite fleksibilni u saradnji. Pronađite u vašoj kompaniji/organizaciji one koji su mudri i samosvesni. Posmatrajte kako oni rade svoj posao. Povežite se sa vodećim organizacijama, mrežama i pojedincima koji su veoma cenjeni u sferi organizacije konferencija. Naučite da budete fleksibilni u radu. Nemojte usvajati perfekcionistički način razmišljanja.
6. Razmišljajte strateški. Osobe koje uživaju najveći kredibilitet razumeju kako se njihovi zadaci uklapaju u veću sliku tj. opšte ciljeve kompanije/organizacije. Takođe, razmišljaju o potencijalnim logističkim promenama koje bi omogućile stratešku prednost kompanije/organizacije na tržištu.
7. Sarađujte sa članovima vašeg tima i vodite računa o efektivnosti i efikasnosti vaših zadataka. Organizacija događaja nije „one man show“, već podrazumeva timski rad. Upoznajte članove vašeg tima i budite svesni njihovih vrlina i mana kako biste na što produktivniji način delegirali zaduženja. Krediblitet se stiče akcijom, odnosno radom. Da, radom, a ne pričom bez dela. Vodite računa o tome šta i kako radite i uvek dajte sebe u potpunosti, jer vaša ljubav prema poslu koji obavljate može pozitivno uticati na radni elan čitavog tima.
Nadam se da će vam pojedini, možda i svi, saveti koristiti u praksi. U tekstu su navedeni samo pojedini načini sticanja kredibiliteta. Koji su vaši efikasni načini izgradnje kredibiliteta, a koji nisu pomenuti? Ne stidite se, podelite ih sa mnom i sa ostalim čitaocima. 🙂
Ostavite odgovor