Recruitment Conference 2015 je prva konferencija u Srbiji koja se bavi isključivo temama regrutacije i selekcije kandidata, a održana je 30. oktobra, u beogradskom Poslovnom centru NIS-a. Konferenciji je prisustvovao veliki broj HR menadžera iz različitih krajeva Srbije, s ciljem umrežavanja i mogućnosti razmene iskustava i primera dobre prakse.
Program je počeo uvodnim obraćanjem Nataše Stamenković, direktorke HR sektora NIS-a, nakon čega je usledilo prvo predavanje „Trendovi u regrutaciji kandidata“, koje su održali Mitja Korelc i Stefan Karadžić, zaposleni u LinkedInu. Prema njihovim rečima najveća ponuda poslova, odnosno potreba za adekvatnim kadrovima je u IT oblasti, bankarstvu i sektoru edukacije. Prvo što se prilikom selekcije potencijalnih kandidata gleda tokom provere jeste koliko su uspešni u postizanju „work-life“ balansa. Trendovi koji će pratiti 2016. godinu, mahom se odnose na procenu kvaliteta zaposlenih, „employer branding“, budžete i obim zapošljavanja. Tokom ove godine uočena je disproporcija između postojećih potreba za zapošljavanjem (62%) i dostupnog budžeta za te potrebe (44%).
Desanka Mihailović Kovač, savetnica za zapošljavanje iz Nacionalne službe za zapošljavanje iznela je trenutni presek stanja stvari na tržištu rada Srbije, a nakon nje Sonja Ćetković, direktorka HR sektora u Infostudu, predstavila je rezultate studioznog istraživanja i analize tržišta zapošljavanja. Prema njenim rečima u svakoj kompaniji koja traži nove zaposlenike, HR sektor mora sinergistički da nastupa sa marketinškim i PR sektorom, kako bi se adekvatnom kampanjom došlo do što kvalitetnijih kadrova. Danas ljudi najviše posao traže putem društvenih mreža, portala za zapošljavanje, kao i putem programa preporuke. U odnosu na prethodne godine kada je postojao trend migriranja stanovništva u veće gradove i Beograd (preko 50% ponuda za posao je u glavnom gradu), postoji blagi porast broja onih koji bi zaposlenje prihvatili u manjem mestu, odnosno koji bi iz većih gradova došli u manje.
Nakon predstavljene Infostudove analize prisutima se obratio Bojan Šćepanović, direktor MCB, sa temom „Speed networking“, koja se odnosila na primenu „Speed dating-a“ na networking.
Posle pauze za ručak usledila je panle diskusija o temama „Assessment u procesu selekcije – novi trendovi“, „Regrutovanje putem socijalnih medija“, „Employer branding“. Učesnici panela bili su: Stefan Karadžić, LinkedIn, Sonja Ćetković, Infostud, Saša Žerajić, Air Serbia, Jelena Mrčarica, Adecco, a moderator diskusije bila je Bojana Sajlović, NIS a.d. U toku panela moglo se čuti dosta korisnih pitanja i odgovora, a neki od zaključaka su da su društvene mreže definitivno uticale i delom promenile načine pronalaženja poslova, da je u svakoj kompaniji važno kako poslodavci komuniciraju sa potencijalnim kandidatima i na to koliko su kao poslodavci poželjni ukazuje stepen fluktuacije zaposlenih (što veća fluktuacija ljudi, to je nepodobniji poslodavac) i šta o poslodavcu pričaju njegovi zaposleni. Ni najbolje osmišljen marketing nema šanse, ako zaposleni nisu zadovoljni i negativno govore o poslodavcu.
U toku pauze, nakon panel diskusije, prisutnima je predstavljeno novo G-Drive gorivo NIS-a, a nakon nje usledila je prezentacija primera dobre prakse:
– „Multipoly“, Noemi Biro, PwC,
– „Responsibility as a motor of Talent Acquisition Strategy“, Vladimir Damnjanović, Contitech Fluid Serbia i
– „Kako zaposliti hiljadu sjajnih ljudi za 0 RSD?“, Dijana Bikić i Igor Pavlić, PKC Group.
Na kraju dešavanja Vanja Ljubičić, PwC, predstavila je rezultate obrade podataka upitnika koji su kandidati prosleđivali tokom prijavljivanja na konferenciju. Rezultate obrađenih podataka oko dvadesetak firmi koje su poslale neophodne podatke uporedila je sa evropskim merilima i ukazala na one sfere u kojima su evropske firme bolje od nas i gde smo mi.
Prisutnima se na kraju obratio Milan Baošić, Recruitment Director NIS-a. On se zahvalio prisutnima na interesovanju i učešću pozvavši ih da se i naredne godine odazovu u tako velikom broju.
Ostavite odgovor