Stefani Bejli (Stephanie Bailey) ima decenijsko iskustvo kao savetnik za korporativne komunikacije velikih svetskih kompanija Yahoo!, Statoil, Intel, Rolls-Royce i HSBC. Osvojila je nekoliko međunarodnih priznanja za integrisane komunikacije, među kojima se ističe i projekat “Energy Realities for Statoil”, koji je uspeo da okupi marketing, advertajzing i medijsku industriju u cilju podizanja svesti o značaju energetskog miksa u Evropi.
Jedna od zanimvljivosti u njenoj radnoj biografiji je i činjenica da je bila zadužena i za organizaciju proslave 90. rođendana kraljice Elizabete II, kao i za vođenje velike UGC driven kampanje u tradicionalnim i na društvenim medijima povodom ovog događaja.
Krajem oktobra Stefani će biti jedan od predavača na Kaktus festivalu, posvećenom integrisanim komunikacijama.
1. Koje su ključne promene koje su zadesile sektor odnosa s javnošću u proteklih par godina?
U poslednjih nekoliko godina sadržaj je umesto nečega o čemu se mnogo govorilo, postao nešto što pravi razliku između prosečne i sjajno odrađene kampanje. Na to su mahom uticale stvari koje su bile rezervisane više za mlađu populaciju, ali se njihovo korišćenje proširilo i na sve ostale demografske skupine ljudi. Svaka priča mora da ima svoju vizuelnu interpretaciju kako bi doprela do najvećeg dela publike.
2. Danas je jako teško kreirati kvalitetan sadržaj u kratkom vremenskom periodu i izvojiti se u moru sve bučnije i brojnije konkurencije. Koliko su klijenti svesni ove situacije na tržištu i koliko su radi prihvatanju promena?
Apsolutno. Istina je da većina klijenata i dalje očekuje osmišljavanje sadržaja bez postavljanja pitanja „Zašto?“. Bez strategije kreiranja sadržaja rizikujete stvaranje usluge koju će bez obzira na značajna sredstva koja uložite pogledati mali broj. Takoreći, svaki klijent je drugačiji, a neki su više spremni da prihvate savet i potroše vreme neophodno za osmišljavanje sadržaja koji stoji iza svake ideje.
3. Monumentalne promene u digitalnoj sferi promenile su način kako novinske agencije prikupljaju vesti i utiču na javno mnjenje. Kako društveni mediji utiču na formiranje najnovijih vesti koje medijske kuće plasiraju u dobu kada svako sa mobilnim telefonom ima moć kreiranja vesti slikom ili videom? Koliko je tanka granica zloupotrebe ovakvog načina prikupljanja vesti i gde leže nove mogućnosti napredovanja za one koji se profesionalno bave komunikacijama?
Wow, ovo je zaista mnogo pitanja na jednom mestu. Pravi izazov za novinske agencije je kako da vrednuju najnovije vesti u doba kada svako želi da bude prvi koji je objavio udarnu vest. Postoji veliki broj problema koji mogu nastati ili se mogu zakomplikovati kada se vest pogrešno prenese. Agencije imaju odgovornost prema pričama koje objave, u suprotnom rizikuju da potkopaju svoju reputaciju.
Oni koji se bave komunikacijom mogu pomoći novinarima tako što će ih na pravi način uputiti, odnosno, pomoći im da razumeju kompaniju koju predstavljaju. Nikad nije bilo toliko važno kao danas, iskoristiti period zatišja kako bi se zaposleni edukovali, informisali i predstavili svoju kompaniju na najbolji način u situacijama kada nema vremena za dodatnu proveru vesti.
Ostavite odgovor