Šta razvoj tehnologije neće promeniti u event industriji?

0
comments
Photo by GDC Europe

Photo by GDC Europe

Razvoj tehnologije svakodnevno menja naše shvatanje i doživljaj sveta. Na sve većem broju događaja koriste se različiti gedžeti, što ide u prilog tome da tehnologija menja naš svet do te tačke da npr. jednog dana aplicirate za prisustvo na konferenciji popunjavanjem formulara olovkom, a narednog dana imate pristup dešavanju korišćenjem biometrijskih uređaja (npr. skeniranjem oka). Teško je predvideti gde će nas tehnologija koja se koristi u event industriji odvesti tj. koji će naredni korak biti u ovoj sferi i da li će skupovi poput poslovnih sastanaka i događaja biti onakvi kakvim ih danas poznajemo. Međutim, postoje određene karakteristike dešavanja koje se neće menjati bez obzira na stepen razvoja tehnologije koja se koristi u event industriji. Te karakteristike čine suštinu onoga što event jeste.

Važnost komuniciranja licem-u-lice. Vebinari i e-sastanci su veoma popularan i odličan način za razmenu informacija, ali je ljude koji prate neko dešavanje online lako dekoncentrisati, s obzirom na to da sede ispred kompjutera okruženi stvarima, ljudima i dešavanjima koje im odvlače pažnju i obavezama koje treba da obave. Sedenje ispred kompjutera i slušanje monotonih glasova može trajati oko 30 minuta, ako i pre toga ne izgubite interesovanje, zavisno od prezentacijskih sposobnosti govornika. Efekat komunikacije jedan-na-jedan tj. uživo za sada ne može zameniti ni jedno tehnološko dostignuće. Čovek je socijalno biće, tako da ako bi birao između susretanja ljudi, rukovanja sa njima i networkinga i celodnevnog sedenja ispred računara i online praćenja dešavanja, izabrao bi prvo (ovde računamo da je osoba u mogućnosti da prisustvuje dešavanju uživo; sasvim je drugačija priča ako nemate finansijskih mogućnosti ili vas nešto drugo sprečava da prisustvujete željenom događaju). Direktno prisustvo dešavanju vam omogućava da se stvarno fokusirate na ono o čemu se priča tokom dešavanja i povežete sa ostalim posetiocima kroz različite diskusije, što nije uvek slučaj kad događaj pratite online.

Photo by GDC Europe

Photo by GDC Europe

Na sajmovima i izložbama konkurencija je žestoka, a jedino najbolje pripremljeni prodavci će privući pažnju (ovde ne mislim na one sa agresivnim, dosadnim, nasrtljivim i „napamet naučenim tekstom“ nastupom prema posetiocima). Posetioci očekuju mogućnost nabavljanja proizvoda po povoljnim cenama, kao i dolaženje do željenih informacija o proizvodu i usluzi koja ih zanima. Posećivanjem ovakvih dešavnaja ne morate ili slušati celokupna izlaganja, raznorazna pitanja koja se o proizvodu/usluzi postavljaju na nekom info webinaru i ne morate čekati na red da postavite pitanje o onome što vas zanima. Ovde su vam izlagači direktno dostupni i ne gubite bespotrebno vreme.

Putovanje na neko od dešavanja (konferencija, seminar, festival, koncert…) je uvek doživljaj i podsticajno utiče na osobe. Stvarna potreba da se ide negde na sastanak ili konferenciju stimuliše i obogaćuje iskustvo osobe. Mogućnost da se „pobegne“ od svakodnevnih poslovnih obaveza na neko od dešavanja daje mogućnost mozgu za predah i otvara nove horizonte i mogućnost upoznavanja novih sredina i kultura.

Photo by GDC Europe

Photo by GDC Europe

Kao što sam napomenula na početku teksta, ljudi su društvena bića. Neki više, neki manje, ali većina ljudi voli interakciju uživo sa drugima. Privlačenje pažnje posetilaca korišćenjem tehnoloških dostignuća na događajima će svakako izazvati „wow“ efekat, ali ta pažnja neće trajati dugo, jer je u ljudskoj prirodi da se povezuju i komuniciraju o različitim temama na samom događanju.

Pre pojave društvenih mreža, naročito Tvitera i Fejsbuka, sastanci, izložbe i sajmovi su predstavljali „društvene platforme“. Danas postoje različiti načini iskorišćavanja društvenih mreža za promociju događaja i međusobno povezivanje i druženje ljudi. Međutim, ne treba potcenjivati efekat marketinga „od usta do usta“, naročito na mestima i u sredinama gde su ljudi sličnih interesovanja.

*Ovo su samo neke pojedinosti koje razvoj tehnologije neće promeniti. Kakvo je vaše mišljenje o ovoj temi? Koje su još stvari u realizaciji događaja koje razvoj i korišćenje tehnologije neće promeniti?

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>