Želite da postanete Event Manager? Obratite pažnju na sledeće činjenice

0
comments

 

Image courtesy of adamr / FreeDigitalPhotos.net

Image courtesy of adamr / FreeDigitalPhotos.net

Oblast organizovanja događaja je u poslednjih par godina dobila na značaju. Sve veći broj mladih se odlučuje da zaplovi vodama ove industrije, kao i znatan broj onih koji su svoju šansu videli u prekvalifikaciji i mogućnosti da pronađu novu šansu. Ako želite da postanete organizator događaja, morate imati u vidu sledeće činjenice. Posao planera događaja na TV-u i u filmovima predstavljen je kao ultra zabavan. Ne kažem da on to nije, naravno da jeste, ali se nekako u prvi plan ističe taj zabavni deo posla, a znatno manje se pominje koliko je to zahtevan i naporan posao. Kao preduzetnik imaćete mnogo dodatnih detalja u radu za koje ćete isključivo vi biti odgovorni, od obezbeđivanja administrativnih dozvola do pomaganja mladi da izabere venčanicu… Za one koji vole izazove, posao organizovanja događaja i venčanja pružiće ogromnu ličnu i profesionalnu satisfakciju.

Pre nego što donesete konačnu odluku da je event management oblast kojom želite da se bavite, razmotrite da li posedujete odgovarajuća znanja i veštine, da li ste podoban tip ličnosti, sposoban da odgovori na sve izazove koji se pojave u ovom poslu.

Koje su to osnovne veštine i znanja koja biste morali da posedujete ili razvijate kako biste bili uspešan event planner?

Event planning

Event planning

Morate biti veoma komunikativni (ovde ne računam brbljivost kao “komunikativnost”), kako u pisanoj tako i u usmenoj komunikaciji. Neophodan je i izuzetan nivo organizacionih sposobnosti, naročito zbog toga što ćete istovremeno planirati i organizovati veći broj događaja. Poželjno je da imate oko za detalje, ali da se u njima ne gubite, odnosno da ne gubite celokupnu sliku dešavanja. Planiranje vremena, multitasking i sposobnost da ostanete pribrani u kriznoj situaciji, analitičkie veštine, predviđanje i prepoznavanje potencijalnih problema i rešavanje istih, proaktivno delovanje, rad sa različitim profilima ljudi (od prijatnih i komunikativnih do neprisutačnih i teških za saradnju i komunikaciju) su samo neke od karakteristika kojima biste trebali da vladate ako želite da opstanete u ovoj industriji. Event Management je oblast kojom vlada Marfijev zakon. Ako nešto može poći po zlu, računajte da će poći. Budite spremni na to da ćete nekad morati da radite i do 18h dnevno, naročito kako se bude bližio događaj. Budite spremni na to da ćete nekad raditi tokom vikenda i praznika, umesto da budete sa vama dragim ljudima.

Kao što rekoh, ova oblast ima svoje benefite, ali i zahteve. Ukoliko niste spremni na određena odricanja, onda ovo nije oblast za vas. Potražite neku drugu profesiju gde će vaši talenti doći do izražaja. Kao što napomenuh, jedan od bitnijih, ako ne i najbitniji aspekt, ovog posla je da volite da radite sa ljudima i da ste uspešni u tome. To podrazumeva da u svakoj situaciji imate takta, čelično strpljenje i smirenost u radu sa klijentima, prodavcima, dobavljačima, saradnicima… Naročito budite spremni na to da većina vaših klijenata neće znati da definiše šta tačno i konkretno želi.

Svakako, ova profesija ne podrazumeva samo aspekt rada sa klijentima. Event manager kreira široku mrežu kontakata sa ljudima različitih profesija koji su (in)direktno povezani sa industrijom organizovanja događaja. Ovo je važno, jer ako želite da opstanete u tržišnoj utakmici morate poznavati prave ljude koji će vašim klijentima obezbediti veliki izbor i uslugu na najvišem nivou.

Celebration the new yearOni koji se odluče da pokrenu sopstveni biznis u ovoj oblasti trebali bi da savladaju osnove marketinga, advertajzinga, računovodstva, finansijskog menadžmenta, zakonskih regulativa koje se odnose na organizovanje javnih događaja, ugovornog prava… Imajući ovo u vidu, pre pokretanja posla odaberite neki od kurseva, škola ili akademija koje pokrivaju sve neophodne oblasti za pravilno planiranje i organizovanje događaja.

Postoji još mnogo činjenica koje biste trebali da uzmete u obzir prilikom pokretanja sopstvenog biznisa. Ovde sam vam navela samo neke od bitnijih. Obratite pažnju i na to da li je industrija u koju želite da uđete u usponu, stagnaciji ili padu. Razmislite da li ćete imati dovoljno klijenata i kakvo je stanje na tržištu zemlje u kojoj radite. Što se industrije organizovanja događaja tiče, njeno vreme tek predstoji. Predviđanja Ministarstva rada u USA su da će ova industrija beležiti porast od 33%, u narednih deset godina.

Ako ste dobro promislili o navedenim činjenicama i smatrate da je organizovanje događaja oblast u kojoj vaši talenti mogu doći do izražaja, samo napred, uplovite u vode ovog divnog i zahtevnog zanimanja.

 

Ostavite odgovor

Možete koristiti ove HTML tagove i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>